Professioneel Telefoneren

Professioneel Telefoneren

Telefoontraining: Professioneel Telefoneren
Hoe jouw medewerkers telefoneren bepaalt hoe je als bedrijf overkomt op de klant. Telkens wanneer je de hoorn opneemt geef je een visitekaartje af. Dit geldt zowel voor inkomende als uitgaande telefoongesprekken. Deze uitgebreide training leert je onder andere gesprekstechnieken waarmee je de regie in het telefoongesprek weet te behouden, structuur aan te brengen voor jou en je gesprekspartner en om te gaan met teleurgestelde klanten, weerstand en eventueel zelfs agressie aan de telefoon.

De klanttevredenheid succesvol verhogen
De training ‘Professioneel Telefoneren’ kan van onschatbare waarde zijn voor werknemers die veel telefonisch contact hebben met klanten. 
Een goede telefoontraining kan bijdragen aan een hogere klanttevredenheid en een positief imago van de organisatie. Door werknemers de juiste tools en technieken te bieden om effectief te communiceren via de telefoon, kunnen ze klanten beter van dienst zijn en ervoor zorgen dat ze zich gehoord en begrepen voelen.

Bovendien kan een telefoontraining bijdragen aan een hogere productiviteit en efficiëntie van de organisatie. Door werknemers te trainen in het omgaan met vragen en klachten via de telefoon, kunnen ze deze snel en effectief afhandelen, waardoor klanten tevreden blijven en de organisatie meer tijd en middelen kan besteden aan andere taken.

Voor wie is deze telefoontraining interessant?
Voor iedereen die op zijn of haar werk telefonisch contact heeft met interne en/of externe klanten.

Inhoud training
Iedere training is maatwerk. Wij ontwikkelen deze training geheel naar de behoefte van jouw organisatie. Met als leidraad thema’s als:

  • Medewerkers als visitekaartje van de organisatie
  • Opbouw van een ideaal telefoongesprek
  • Luistervaardigheden
  • Uniform afhandelen van telefoongesprekken conform de bedrijfspolicy
  • Vaardigheden met betrekking tot het stellen van de juiste vragen
  • Hoe regie te behouden in het gesprek
  • Verschillende gespreksfases
  • Schakelen tussen verschillende gesprekspartners
  • Omgaan met klachten en weerstand
  • Telefonische weerbaarheid
  • Efficiënt omgaan met beschikbare tijd
  • Afsluittechnieken aan de telefoon

Telefoontraining: oefenen met een trainingsacteur
Professioneel telefoneren leer je vooral door het te doen en te ervaren middels realistische praktijkscenario’s. Binnen deze training bieden we de mogelijkheid om te werken met een professionele trainingsacteur. Door de inzet van een trainingsacteur kunnen situaties snel inzichtelijk en visueel aangeboden worden. Maar ook om deelnemers daadwerkelijk te laten ervaren wat gedrag doet en welk effect dit heeft is de inzet van een trainingsacteur van grote toegevoegde waarde binnen deze training.

Dit alles uiteraard in een veilige leeromgeving waarin iedereen de mogelijkheid aangeboden krijgt om daadwerkelijk te ervaren en te oefenen met de aangereikte tools om zo de spreekwoordelijke eerste stappen te kunnen zetten. Door de opbouw van de training, bestaande uit verschillende werkvormen, zal op laagdrempelige wijze de cursist meegenomen worden in de leermomenten met de trainingsacteur.

Algemeen trainingsdoel
Na deze telefoontraining weet je optimaal de regie te nemen en te behouden tijdens een telefoongesprek. Je bent jezelf bewust van een effectieve opbouw van een telefoongesprek, de verschillende gespreksfases en afsluittechnieken.
Ook ben je na deze telefoontraining in staat om om te gaan met verschillende type gesprekspartners en weerstand aan de telefoon.

Telefoontraining: leren en ontwikkelen mag leuk zijn!
Wij zijn van mening dat persoonlijke ontwikkeling naast leerzaam ook leuk mag zijn! Sterker nog: de ervaring leert dat de leerstof hier ook veel beter door wordt opgenomen. Door de opbouw en inhoud van onze trainingen, met daarin afwisselende werkvormen en een goede balans tussen theorie en praktijk, investeren wij in een positieve en energieke leerbeleving.

Veel organisaties en cursisten gingen jou al voor.
Wij zijn trots op onze samenwerkingen welke je kunt terugvinden bij onze referenties.

 


Details telefoontraining

Prijs op aanvraag

Niveau: Training (aansluitend op jullie organisatie)
Aanvangsniveau: Ervaring op de werkvloer
Trainingsduur: 7 lesuren
Studiemateriaal: Praktijkgericht

Wil je meer informatie ontvangen over deze
training of nader kennismaken?

Neem gerust vrijblijvend contact
met ons op en laat je inspireren!